"ТАЙМС": ВРЕМЕ Е МАШИНАТА ЗА ЛЪЖИ НА ПУТИН ДА БЪДЕ ПРИТИСНАТА

....
18.10.2016 / 17:19

Руският пропаганден канал RT се оплака от закриване на сметка в британска банка

 

Режимът на Владимир Путин убива журналисти, репресира хомосексуални, вкарва в затвора критиците си, извършва покушения срещу дисиденти, изравнява градове със земята, атакува хуманитарни конвои, подклажда ксенофобия и силово променя национални граници. Вчера неговият държавно контролиран пропаганден медиен канал се оплака от посегателство срещу свободата му, тъй като една британска банка го помоли да си премести сметките на друго място, пише британският в. "Таймс". Както е казал Оскар Уайлд по друг повод, нужно е каменно сърце, за да не се засмееш.

 

В понеделник банка NatWest заплаши да закрие банковите сметки на руския държавен тв канал, но преосмисли решението си, след като Кремъл предупреди, че ще постъпи по същия начин с финансите на Би Би Си в Русия.

Маргарита Симонян, главен редактор на RT, заяви, че NatWest Bank е известила руската медийна компания, че през декември всичките й британски сметки ще бъдат замразени.

 

Неназован представител на RBS, която е собственик на NatWest, заяви пред "Файненшъл таймс", че такива решения като замразяване на сметките не се приемат необмислено. Ние разглеждаме ситуацията и се свързваме с клиентите, за да продължим обсъждането на този въпрос, добавя той. От банката съобщиха, че сметките на RT още не са закрити.

 

Източник от британското министерство на финансите казва, че действията на банката по замразяване на сметките на RT не са свързани с нови санкции по отношение на организации или фирми, принадлежащи на Русия. "Файненшъл таймс" отбелязва, че във Великобритания бяха наложени строги ограничения на организации, принадлежащи на руската държавата, а банките, опасявайки се от глоби, разтрогват отношенията си с клиенти.

 

RT окачестви решението на банката като "необяснимо" и го свърза с политически мотиви, а руското външно министерство обвини британските власти в "грубо нарушение на основополагащи принципи на свободата на словото".

До 2009 г. телевизионният канал RT бе известен като Russia Today. Хитрият план със смяната на името не помогна да се прикрие предаността му към Путин и всеки негов каприз, отбелязва "Таймс".

 

Независимо от целия патос на Кремъл, заплахата на банката надали е равносилна на драконовското притеснение на държавата за безстрашната телевизионна компания. Напротив, RT отдавна се възползва от толерантността на британското конституционно общество, за да го подкопава, отбелязва в коментара си в "Таймс" Оливър Кем.

 

Той дава пример с журналистката Сара Фирт, която пет години работеше за RT и напусна, когато телевизията обвини Украйна за унищожаването на малайзийския самолет MH17 над Донбас през 2014 г.. Управлението на комуникациите на Великобритания (медийният регулатор Ofcom) отчете, че RT е нарушила 15 пъти телевизионния кодекс. Една от най-чудовищните лъжи е твърдението, че материалът на Би Би Си за използване на химическо оръжие от Башар Асад е инсценировка. RT привлича за експерти расисти, неонацисти, любители на НЛО, привърженици на теорията на заговорите за терористичните атаки на 11 септември 2001, както и откровени фантасти.

 

Демократичните държави отстояват свободата на словото. Едностранното либертарианство, което отказва на свободното общество правото да се защитава от врагове – изобщо не е либертаризъм. Британското гражданско общество, медийният регулатор и правителството е време да спрат да пристъпват на пръсти спрямо телевизионния канал RT. Това не е нормална новинарска структура, а заговор на мошеници, които са на служба при автократ-убиец. Замразяването на банкова сметка е най-малкия проблем, който би трябвало да се създаде на RT, заключва изданието.

 

www.mediapool.bg
 
 
comments powered by Disqus
 

Copyright © 2008-2017 Аве Сливен | RSS емисия

Изграден от Sliven.NET | Дизайн от Анна Вълева | Програмиране и SEO от Христо Друмев